God kväll

2010-10-21 @ 20:37:42
Levin har precis lagt sig i sängen (eller ja, Rickard ja honom där). Så han somnar väl strax.
Idag har Levin & jag bara varit hemma och myst. Lillasyster har varit här också.

Idag så skrämde Levin livet ur mig. Jag tittade bort en liten stund, sen helt plötsligt ser jag att han har något i munnen. EN CHILINÖT! Så jag försöker för glatta livet att få ut den där jävla nöten, men nej! Då sväljer ungen den istället.. Så jag fick lite halvt panik. Alla vetväl att just nötter kan vara väldigt känsligt.. Så jag ringde till sjukvårds-upplysningen (skit töntigt tänker säkert ni, men ja, jag är mamma). Hon lugnade mig och sa att det säkert inte var någon fara. MEN att om han blir svullen och får svårt att andas så ska jag ringa 112.... Hjärtatihalsgropen.com!
Så jag stirrade väl mer eller mindre på honom ett bra tag.. Och så fort han gjorde något konstigt så var jag säker på att han höll på att dö.
Så ja, det var min dag. Kul va?
Kände mig som en ganska dålig mamma där ett tag. Och hur fan fick han tag på chilinötter undrar ni, men faktiskt så vet jag inte riktigt det heller. För dom stog i en skål på bordet, så han måste ha dragit i duken och sedan tömt dom på bordet och smaskat i sig en. För nötterna låg på bordet och skålen på golvet.

Jaja, han verkar inte må något konstigt iallafall.

Ska strax ta och slänga mig i sängen med min gubbe så ska vi se på film. Och äta lite uuustbollar också. Och Loka såklart.


Kommentarer

Postat av: Anonym

Du är inte löjlig, du är en mamma som vill bara sitt barn väl. Du kan ju inte veta om han tål nötter eller inte. Hellre att du ringer en gång för mycket...



Skönt att det gick bra i alla fall.



Kram

2010-10-21 @ 20:57:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback